4005210512 |
Anàlisi de casos i aprofundiment en el TEA: estratègies d'intervenció educativa |
2023-2024 |
Curs. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
8/2/2024 - 18/4/2024 (20 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
CRP del Vallès Occidental VII |
|
Av Costa Blava s/n, edifici El Molí, 1r (Badia del Vallès)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
SG de Planificació i Gestió d'Educació Inclusiva
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Plànol
|
Inscripció |
15/11/2023 - 08/02/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta formació està adreçada a les persones docents d’infantil i primària amb l’objectiu de conèixer i comprendre el funcionament dels infants amb TEA.
És important proporcionar un entorn favorable per l’alumnat amb TEA i compartir actuacions, metodologies i recursos que facilitin la seva participació i la millora dels
processos d’aprenentatge.
|
| |
Objectius |
● Analitzar les necessitats individuals de l’alumnat amb TEA.
● Comprendre el perfil de funcionament segons el sexe assignat al néixer
● Aplicar eines específiques per a l'anàlisi funcional de la conducta
● Aplicar mesures i suports per la millora del procés educatiu.
● Reflexionar al voltant de l’avaluació contínua de les estratègies i el reajustament constant dels suport.
|
| |
Continguts |
● Aproximació conceptual al TEA.
● Perfil de funcionament segons el sexe assignat al néixer
● Model biopsicosocial d'anàlisi de la conducta.
● Impacte de les variables ecològiques en la conducta.
● Mesures i suports que afavoreixen el benestar i la participació de l’alumnat amb TEA.
|
| |
Avaluació |
Presentació del cas enfocat en els reptes o dificultats a treballar.
Carpeta col·laborativa d’aprenentatge de les estratègies, eines, mesures i suports pe a l'alumnat amb TEA.
(Tasca individual/ grup, Dinàmica de grup, Google qüestionari, Tasca desenvolupada a enviar per correu…)
Carpeta d’aprenentatge elaborada a partir de les propostes treballades a cada sessió i complementada amb la documentació de com ho han portat a la pràctica o com ho
farien (aportar materials, fotografies, vídeo de la intervenció…).
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Valoració positiva de totes les tasques planificades.
|
| |
Persones destinatàries |
*Aquest curs està pensat per a persones docents amb 2 anys d’experiència amb
alumnat TEA.
|
| |
E-mail |
sefp_vall.educacio@xtec.cat
|
| |
ODS |
ODS4 - Educació de qualitat |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
08/02/2024 |
1700 |
1900 |
Sessió 2 |
dijous |
22/02/2024 |
1700 |
1900 |
Sessió 3 |
dijous |
14/03/2024 |
1700 |
1900 |
Sessió 4 |
dijous |
04/04/2024 |
1700 |
1900 |
Sessió 5 |
dijous |
18/04/2024 |
1700 |
1900 |
|
| |