Més informació [ Detall d'activitat

 
4005210512   Anàlisi de casos i aprofundiment en el TEA: estratègies d'intervenció educativa
2023-2024   Curs. Educació Infantil-Primària
  
   8/2/2024 - 18/4/2024 (20 hores) de 17:00h a 19:00h
   CRP del Vallès Occidental VII
   Av Costa Blava s/n, edifici El Molí, 1r (Badia del Vallès) 
  
Format   Presencial
Organització   SG de Planificació i Gestió d'Educació Inclusiva
  
  
  
Accessos   Plànol
Inscripció   15/11/2023 - 08/02/2024
  
Descripció i   Metodologia:   Aquesta formació està adreçada a les persones docents d’infantil i primària amb l’objectiu de conèixer i comprendre el funcionament dels infants amb TEA.
És important proporcionar un entorn favorable per l’alumnat amb TEA i compartir actuacions, metodologies i recursos que facilitin la seva participació i la millora dels
processos d’aprenentatge.
  
Objectius   ● Analitzar les necessitats individuals de l’alumnat amb TEA.
● Comprendre el perfil de funcionament segons el sexe assignat al néixer
● Aplicar eines específiques per a l'anàlisi funcional de la conducta
● Aplicar mesures i suports per la millora del procés educatiu.
● Reflexionar al voltant de l’avaluació contínua de les estratègies i el reajustament constant dels suport.
  
Continguts   ● Aproximació conceptual al TEA.
● Perfil de funcionament segons el sexe assignat al néixer
● Model biopsicosocial d'anàlisi de la conducta.
● Impacte de les variables ecològiques en la conducta.
● Mesures i suports que afavoreixen el benestar i la participació de l’alumnat amb TEA.
  
Avaluació   Presentació del cas enfocat en els reptes o dificultats a treballar.
Carpeta col·laborativa d’aprenentatge de les estratègies, eines, mesures i suports pe a l'alumnat amb TEA.
(Tasca individual/ grup, Dinàmica de grup, Google qüestionari, Tasca desenvolupada a enviar per correu…)
Carpeta d’aprenentatge elaborada a partir de les propostes treballades a cada sessió i complementada amb la documentació de com ho han portat a la pràctica o com ho
farien (aportar materials, fotografies, vídeo de la intervenció…).
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació. 
Valoració positiva de totes les tasques planificades.
  
Persones  destinatàries   *Aquest curs està pensat per a persones docents amb 2 anys d’experiència amb
alumnat TEA.
  
E-mail   sefp_vall.educacio@xtec.cat
  
ODS    ODS4 - Educació de qualitat
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   08/02/2024   1700   1900 
 Sessió 2   dijous   22/02/2024   1700   1900 
 Sessió 3   dijous   14/03/2024   1700   1900 
 Sessió 4   dijous   04/04/2024   1700   1900 
 Sessió 5   dijous   18/04/2024   1700   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent